STACJA-KONSULTACJA.PLDowiedz się, o co chodzi | WYRAŹ ZDANIEWeź udział w konsultacjach | KONSULTOMATWrzuć dokument i uruchom własne konsultacje |
użytkownik | komentarz |
Marta TOJA | Mieszkaniec/Użytkownik: 1. Teren wzdłuż ul. Jeziorańskiej zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z drobnymi usługami oddzielona zielenią urządzona od części przemysłowej . 2. Teren przy DFM przemysł z naciskiem na duży stopień zieleni izolującej od terenów mieszkaniowych. Wnioski, uwagi, propozycje: ad 1. Istnieje zapotrzebowanie na zabudowę mieszkaniową wielorodzinną. Teren ma dobre połączenie komunikacyjne, niedaleko jest szkoła, basen, przedszkole, przychodnia i szpital. ad2. Kontynuacja dominującej funkcji przemysłowej. Zieleń powinna stanowić strefy buforowe, izolujące skonfliktowane funkcjonalnie obszary (mieszkaniowe od przemysłowych). Krótkie uzasadnienie: Z uwagi na duże zróżnicowanie istniejących funkcji na przedmiotowym obszarze, należy szczególny nacisk położyć na zieleń urządzoną. Krajobraz jest atutem przestrzeni, który powinien być traktowany jako narzędzie podnoszące jej jakość i atrakcyjność zarówno dla potencjalnych inwestorów jak i mieszkańców. Aspekt zieleni powinien być rozpatrywany systemowo-powinien oddzielać skonfliktowane funkcje przestrzenne. Powinien mieć przewidziane szersze powiązania komunikacyjno- krajobrazowe i funkcjonalne. z innymi terenami zieleni w mieście. Warto pomyśleć o tym przy palowaniu sieci dróg, którym zieleń może towarzyszyć w szerszym zakresie. Uposażenie jej w elementy małej architektury (place zabaw, siłownie, mini bieżnie, trasy do jazdy na rolkach, ścieżki rowerowe/biegowe) dodatkowo zwiększy atrakcyjność miejsca. Uposażenie jej w elementy małej architektury (place zabaw, siłownie, mini bieżnie, trasy do jazdy na rolkach, ścieżki rowerowe/biegowe) dodatkowo zwiększy atrakcyjność miejsca. |
Bartek Bartek | Mieszkaniec/Użytkownik: Mieszkaniec Grunwaldzkiej Wnioski, uwagi, propozycje: 1.Należy połączyć ul.Jeziorańską z Olsztyńska drogą wzdłuż granicy miasta. 2. Przy wyjeździe z DFM i stacji benzynowej należy zbudować rondo które powinnozawibyć również połączone z nową drogą wiodącą przez Łynę aż do skrzyżowania wylotówek na Knopin i Świątki. Krótkie uzasadnienie: 1. Im mniej samochodów wjeżdża do miasta tym Lepiej, ponadto przy takiej drodze mogą powstać kolejne wjazdy do nowo powstających zakładów przemysłowych. 2. Mimo lewo skrętu, skręt w lewo do stacji benzynowej jest utrudniony, gdy kończy się zmiana w DFM całe miasto się korkuje. Jeżeli powstanie rondo wraz ze wspomnianą drogą pracownicy DFM mieszkający na ulicy Grudziądzkiej i w okolicach Świątek i Knopina nie będą wjeżdżać do miasta i tworzyć korków -nie wspominając o mieszkańcach jeżdżących do Olsztyna. |
Edyta KKK | Mieszkaniec/Użytkownik: Mieszkaniec Wnioski, uwagi, propozycje: W rejonie ulicy Jeziorańskiej (wzdłuż ulicy) wskazane byłoby zaplanować osiedle z zabudową jednorodzinną, oddzieloną od części przemysłowej pasem zieleni. Na końcu planowanego obszaru przy ścianie lasu mogloby powstać duże centrum handlowe z marketami budowlanymi, handlowymi, obiektami gastronomicznymi Od ulicy Olsztyńskiej do Jeziorańskiej można byłoby wybudować drogę prowadząca na osiedle Przysiółek Górny Krótkie uzasadnienie: 1. W Dobrym Mieście wciąż jest popyt na działki budowlane 2. Brakuje jednego dużego centrum handlowego, w którym można kupić wszystko 3. Proponowana ulica (łącznik) rozładuje ruch przy wjeździe do miasta |
Paweł Paweł | Mieszkaniec/Użytkownik: Mieszkaniec Wnioski, uwagi, propozycje: - Rejon w obrębie ulicy Jeziorańskiej powinien być przeznaczony na zabudowę jedno/wielorodzinną, podobnie jak to ma miejsce od strony basenu. - na granicy miasta od strony lasu wskazane by było uwzględnienie ulicy łączącej ulice Olsztyńską z Jeziorańską. - Od strony ulicy Olsztyńskiej zabezpieczyć teren pod wykonanie parkingu i miejsc parkingowych przy obu cmentarzach komunalnych (górnym/starym i dolnym/nowym) Krótkie uzasadnienie: - deficyt lokali mieszkalnych w mieście, skutkujący wyjazdem mieszkańców do innych miejscowości. Obszar wskazany do zagospodarowania w sposób zbliżony do osiedla za basenem. - Odciąży to ruch na odcinku ulicy Olsztyńskiej od stacji benzynowej przez ulicę Cmentarną i Grunwaldzką aż po samo rondo. Odcinek codziennie zakorkowany w czasie kończenia pracy DFM i powrotu mieszkańców pracujących w Olsztynie. - brak miejsc parkingowych w Dobrym Mieście jest problemem znanym i poruszanym na sesjach Rady Miejskiej a powstanie takich miejsc przy cmentarzach jest wskazane (parking przy Stodole Kultury jest za mały, co będzie można sprawdzić 1 listopada, a było widoczne choćby na Dożynkach Gminnych). |
Bolo Bolo Łącznik | Mieszkaniec/Użytkownik: Mieszkaniec Wnioski, uwagi, propozycje: Należy zaprojektować drogę publiczną łączącą ulicę Kopernika z Olsztyńską, najlepiej z rondem w okolicach obecnego skrzyżowania Kopernika x Jeziorańska. Krótkie uzasadnienie: 1. Nowa droga odciąży ruch z ul. Grunwaldzkiej i Cmentarnej. 2. DK 51 ma zostać przebudowana, więc przy okazji można zaplanować nową drogę w kierunku Jeziorańskiej. 3. Rondo lub nowe skrzyżowanie Kopernika/Jeziorańska/nowa droga do DK 51 poprawi bezpieczeństwo ruchu w tym rejonie (samochody, w tym ciężarowe, pędzące od strony Jezioran będą musiały zwolnić, a część z nich na pewno i tak jedzie do Olsztyna, więc punkt 1). 4. Nowa droga będzie miała charakter mini obwodnicy miasta. |
Karol Karol | Mieszkaniec/Użytkownik: Mieszkaniec Dobrego Miasta Wnioski, uwagi, propozycje: Tereny położone pomiędzy ulicami Jeziorańska i Olsztyńska w większości przynależą do WMSSE a więc przemysł. Pozostałe tereny zgodnie z ich aktualnym wykorzystaniem . Krótkie uzasadnienie: Na terenach wykorzystywanych pod przemysł nie należy wprowadzać innej funkcji. Pozostałe terenu uporządkować i przypisać funkcje przyszłego zagospodarowania niekolidującego z funkcja wiodącą |
Michał Michał | Mieszkaniec/Użytkownik: mieszkaniec Wnioski, uwagi, propozycje: zabudowa mieszkaniowa na obrzeżach miasta, przy Jeziorańskiej przy granicy miasta droga od olsztyńskiej do Jeziorańskiej Krótkie uzasadnienie: fajne tereny na obrzeżach miasta, wystarczy je oddzilić jakimś laskiem i mozna mieszkać w zaciszu dużo ludzi z dfmu jeździ w stronę Jezioran, więc przedłużenie drogi od olsztyńskiej do jeziorańskiej samo się uzasadnia. |
Basia Basia Basiula | Mieszkaniec/Użytkownik: Mieszkanka Wnioski, uwagi, propozycje: - droga łącząca ul. Olsztyńską z ul. Jeziorańską - osiedle mieszkaniowe, jako odbicie osiedla przy basenie Krótkie uzasadnienie: Moim zdaniem droga łącząca dwie główne ulice w mieście odciąży ruch w centrum szczególnie w godzinach szczytu, kiedy z zakładów przy Olsztyńskiej wyjeżdżają pracownicy. Teren na wprost osiedla przy basenie jest bardzo atrakcyjny pod zabudowę mieszkaniową, oddalony od miasta z dostępem z drogi głównej. Można pomyśleć o jakimś terenie zielonym oddzilającym te tereny od zabudowy przemysłowej |