Jan M. Grabowski | W związku z brakiem informacji o dacie ogłoszenia konkursu, a przede wszystkim o dacie rozpoczęcia okresu kwalifikowalności w 2023 roku, proponuję, aby oferenci byli zobowiązani do wskazania (minimum jednego) spośród wymaganych rezultatów, które planują osiągnąć w 2023 roku, a jednocześnie powinni być zobowiązani do osiągnięcia wszystkich rezultatów wymaganych do osiągnięcia w 2023 i w 2024 roku na koniec 2024 roku. Powyższe pozwoli na świadome i realne planowanie rezultatów oraz na ich konsekwentne osiągnięcie, bez konieczności osiągania licznych i złożonych rezultatów w ostatnim kwartale 2023 roku.
Zwracam uwagę, że żadna z organizacji nie podejmie (na własne ryzyko) działań przewidzianych do realizacji na 2023 rok z terminem szybszym niż pierwszy dzień miesiąca, w którym ogłoszono konkurs. |
Jan M. Grabowski | Regulamin nie określa daty początkowej realizacji projektów, a określa datę końcową (31.12.2025), jednocześnie wskazując, że projekty mogą być realizowane maksymalnie trzy lata i stosując dla wyliczeń (np. wynagrodzeń, liczby wolontariuszy i liczby przepracowanych przez nich godzin) pełne lata kalendarzowe. Dodatkowo w Rozdziale II. wskazano, że rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na II półrocze 2023, a w praktyce chodzi prawdopodobnie o IV kwartał 2023 roku. Mimo tych ograniczeń i założeń wskaźniki do osiągnięcia w pierwszym roku realizacji, który kończy się 31.12.2023 są na poziomie wymaganym jak dla pełnego roku kalendarzowego (np. tak jak w kolejnych latach "4 mini granty), a dodatkowo część z tych rezultatów zależna jest od dostępności oferty Programu Korpus Solidarności (jak Szkoła Dobrego Wolontariatu). Tym samym szansa na efektywne i na wysokim poziomie wdrożenie działań uzależnione jest od wielu czynników i zwyczajnie nie uda się.
Powyższe oznacza, że regulamin wymaga zweryfikowania pod względem stosowanych wymagań wobec oferentów za "pierwszy rok realizacji", tj. 2023 rok - zarówno w zakresie kwot dofinansowania, jak i wymaganych działań i rezultatów. |